- Teori gennemgås i teorilokale.
- Vi går derefter i produktionshal hvor vi abejder i små grupper af ca. 2 personer.
- Elever har svært ved at koble teori til praksis.
- Der er stort spring i færdigheder blandt eleverne.
- Det er svært at nå rundt til alle og give ordenlig Feed-back.
- I starten af de praktiske øvelser er der meget ventetid blandt eleverne.
- De er gode til at samarbejde.
Spørgsmål:
- Hvilket fokus kan vælges?
- Hvorfor?
- Hvad kan i så fald undersøges? (viden, færdigheder og kompetencer).
- Og hvorfor?
Svar:
- Fokus: Instruktionsvideoer og QR-koder til videoklip kan laves. Dette vil hjælpe elever der mangler en ordenlig grundlæggende instruktion i monteringsteknik.
- Hvorfor: Dette vil afhjælpe ventetid, og læreren kan bruge mere tid på ordenlig Feed-back.
- Fokus: Instruktionsvideoer til fejlfinding kan ligeledes laves, så at eleverne allerede fra starten kan indstille sig på, selv at udføre fejlfinding med hjælp fra videoklip.
- Hvorfor: Dette vil ligeledes afhjælpe ventetid, og læreren kan bruge mere tid på ordenlig Feed-back.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar