tirsdag den 22. august 2017

Eksempel på Case

Case:

  • Teori gennemgås i teorilokale.
  • Vi går derefter i produktionshal hvor vi abejder i små grupper af ca. 2 personer.
  • Elever har svært ved at koble teori til praksis.
  • Der er stort spring i færdigheder blandt eleverne.
  • Det er svært at nå rundt til alle og give ordenlig Feed-back.
  • I starten af de praktiske øvelser er der meget ventetid blandt eleverne.
  • De er gode til at samarbejde. 


Spørgsmål:

  • Hvilket fokus kan vælges?
  • Hvorfor?
  • Hvad kan i så fald undersøges? (viden, færdigheder og kompetencer).
  • Og hvorfor?


Svar:

  • Fokus: Instruktionsvideoer og QR-koder til videoklip kan laves. Dette vil hjælpe elever der mangler en ordenlig grundlæggende instruktion i monteringsteknik.
  • Hvorfor: Dette vil afhjælpe ventetid, og læreren kan bruge mere tid på ordenlig Feed-back.
  • Fokus: Instruktionsvideoer til fejlfinding kan ligeledes laves, så at eleverne allerede fra starten kan indstille sig på, selv at udføre fejlfinding med hjælp fra videoklip.
  • Hvorfor: Dette vil ligeledes afhjælpe ventetid, og læreren kan bruge mere tid på ordenlig Feed-back.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar