tirsdag den 29. august 2017

Konstruktion af 90 graders vinkel. ( 3 4 5 trekant )

Øvelse 3: videocase:

Opgave:

Identificer en læringsteoretisk problemstilling og begrund jeres didaktiske overvejelser og valg via enten TPACK-modellen eller den eDidaktiske Overvejelsesmodel, herunder som minimum:
  • Mål for undervisningen – hvad?
  • Undervisnings- og læringsform – hvorfor og hvordan?
  • Læremiddel/teknologi – hvilke og hvorfor didaktisk set?


  • Læringsteoretisk problemstilling: Manglende tid i undervisningen, til at lære eleven et grundlæggende element.

  • Valg af model: den e-didaktiske overvejelses-model. Fordi den virker mere uddybende.

  • Mål for undervisningen – hvad?

  • Formål: at lave videoer for at spare tid i undervisning, frigive mere tid til andre elementer i faget.

  • Læringsmål: at lære eleven at konstruerer en ret vinkel.

  • Undervisnings- og læringsform – hvorfor og hvordan?

  • Undervisningsform: instruktivistisk: instruktion - lærer til elev i video.

  • Læremiddel/teknologi – hvilke og hvorfor didaktisk set?

  • Læremiddel/teknologi: hvad: youtube video. Hvorfor: fordi eleven kan se videoen når det passer eleven, f.eks. i bussen på vej hjem fra skole, og ikke når det passer lærer





  • Ingen kommentarer:

    Send en kommentar