Identificer en læringsteoretisk problemstilling og begrund jeres didaktiske overvejelser og valg via enten TPACK-modellen eller den eDidaktiske Overvejelsesmodel, herunder som minimum:
Mål for undervisningen – hvad?
Undervisnings- og læringsform – hvorfor og hvordan?
Læremiddel/teknologi – hvilke og hvorfor didaktisk set?
Læringsteoretisk problemstilling: Manglende tid i undervisningen, til at lære eleven et grundlæggende element.
Valg af model: den e-didaktiske overvejelses-model. Fordi den virker mere uddybende.
Mål for undervisningen – hvad?
Formål: at lave videoer for at spare tid i undervisning, frigive mere tid til andre elementer i faget.
Læringsmål: at lære eleven at konstruerer en ret vinkel.
Undervisnings- og læringsform – hvorfor og hvordan?
Undervisningsform: instruktivistisk: instruktion - lærer til elev i video.
Læremiddel/teknologi – hvilke og hvorfor didaktisk set?
Læremiddel/teknologi: hvad: youtube video. Hvorfor: fordi eleven kan se videoen når det passer eleven, f.eks. i bussen på vej hjem fra skole, og ikke når det passer lærer
Ingen kommentarer:
Send en kommentar