mandag den 11. september 2017

1. vejledning

Tanker om modul-opgave.

Mine umiddelbare tanker om hvad jeg skal lave modulopgave om (foreløbig).

Fag:
  • Styring (pneumatik) trykluftstyring.
  • Teori oplæg/foredrag
  • Praktiske øvelser på prøvestande i industrihal
  • Skiften mellem teori oplæg og praktiske øvelser

Man ved tit ikke hvor eleverne er, når de starter et fag som pneumatik, og jeg kan sagtens genkende det med at være på bagkant med at nogle elever er hurtigere færdig, samtidig med at andre elever ikke rigtig føler at de er med. Dette gør at der hurtigt skal fremskaffes, printes eller laves opgaver til de hurtige, og at dem der ikke rigtig føler at de er med, mangler støtte. Dette kan meget nemt gøre at der er ventetid for elever, som igen skaber uro og måske ikke ligefrem fremmer motivationen hos eleverne.


Læringsteoretisk problemstilling:
  • Manglende motivation og uro i industrihal på grund af ventetid.

Læringsaspekt:
  • Illeris' trekant med primær fokus på drivkraft.

Teknologisk aspekt:
  • Thinglink, QR-koder og youtube. Evt. Kahoot.

Didaktisk aspekt:
  • Den e-didaktiske overvejelsesmodel med fokus på deltagerforudsætninger og læringsformer






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar