mandag den 18. september 2017

2. vejledning

Flere tanker om modul-opgave.

Tillæg til 1. vejledning

Link til indlæg på bloggen, som indeholder et eksempel på det valgte praktisk it-baserede produkt:

Overvejelser i stikordsform om, hvorledes den valgte digitale teknologi kan være med til at løse jeres læringsteoretiske problemstilling:


Thinglink
Bruges af eleverne til:
  • at lære komponentens navn
  • at lære komponenternes symboler
  • at lære hvad komponenten eksempelvis kan bruges til
Alt sammen ved hjælp af billeder og tekst.
Ser en fordel ved billeder, men elever med læse vanskelighedder vil være udfordret her.
(kan selvfølgelig bruge youtube videoer i Thinglink).

Youtube video
Bruges af eleverne til:
  • at lære komponent genkendelse
  • at lære monteringsteknik
  • afprøvning af det opstillede, ved hjælp af video 
Alt sammen ved hjælp af videoer.
Ser en fordel at elever med læse vanskeligheder, bruger video.

QR-koder
Bruges af eleverne til:
  • hurtigt og nemt at finde og bruge Thinglink og Youtube videoer, hvor og hvornår det passer eleverne
Hvis der er nogle elever der ikke vil/kan finde ud af QR-koder, kan jeg ligge links på deres elev-drev, eller alternativt kan jeg sende det til deres e-mail over elevplan.

Hvorfor jeg mener at ovenstående kan være med til at løse læringsteoretisk problemstilling:
  1. Hvis jeg kan bruge de digitale teknologier på en måde der giver mening for eleverne, kan jeg måske fremme motivationen ved at der bliver mindre uro, og ved at eleverne ikke går i stå i deres læreproces.
  2. Hvis jeg indtænker flipped learning i undervisningen, kan teori oplægget gennemgåes af eleven når og hvor det passer den enkelte. Det traditionelle oplæg der plejer at være i starten kan så mere eller mindre erstattes af lidt teori og ellers repetition i klassen. Dette giver mere tid i undervisningen på skolen, til de praktiske øvelser (hands-on, learning by doing mv.).
  3. Jeg kan undervisningsdifferentiere min undervisning ved hjælp af digitale teknologier, således at eleverne har opgaver til rådighed, der er relevante for den enkelte elevs niveau, og når eleven er klar til det (altså tid og sted).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar