onsdag den 6. september 2017

Læringsteoretisk problemstilling (opgave)

Øvelse 3: Padlet el. Thinglink ift. en læringsteoretisk problemstilling


I mindre grupper skal I identificere en læringsteoretisk problemstilling.


Kom med bud på, hvordan enten Padlet og/eller Thinglink kan anvendes – begrund jeres valg og overvejelser med hjælp fra dagens oplæg (teorier).


Del jeres bud på jeres blogs!


Vi skulle i en opgave komme med et bud identificere en læringsteoretisk problemstilling.

Hvordan kan jeg gøre undervisningen i pneumatik styring mere differentieret og mere praksisnær? (Transfer??)

Hvordan enten Padlet og/eller Thinglink kan anvendes  begrunde valg og overvejelser med hjælp fra dagens oplæg (teorier).

Jeg vælger Thinglink som udgangspunkt, (evt. Padlet senere), fordi jeg mener at jeg kan lave undervisningsdifferentiering ved at elever kan søge viden om pneumatik når det passer dem, og i de elementer de mangler viden om. Ydermere kan jeg ved hjælp af ovenstående, gøre at elever kan bruge mere tid i praktiske øvelser, og derved gøre det mere praksisnært.

Overvejelser med oplæg (teorier).

Jeg vælger primært her, at kigge ud fra Kolbs model om erfaringsbaseret læring.







Med udgangspunkt i Kolb's læringscirkel, har jeg gjort følgende overvejelser med anvendelse af thinglink:


1. Konkret oplevelse/erfaring - Eleven kan opleve hvad opgaven handler om ved hjælp af billeder eller film i thinglink.


2. Reflekterende observation/eftertænksomhed - Eleven kan efterfølgende tænke/reflektere over opgaven ved at svare på dertil indrettede reflektionsspørgsmål


3. Abstrakt begrebsliggørelse/konklusion - Eleven kan vurdere og konkludere hvad opgaven drejer sig om ved at læse sig frem til det.


4. Aktiv eksperimenteren/eksperiment - Eleven kan ekperimenterer i værkstedet eller teori med den nye viden han eller hun har.







Thinglink eksempel med udgangspunkt i faget styring - pneumatik (trykluftstyring).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar