torsdag den 21. september 2017

Øvelse 4. 7. undervisningsdag

Øvelse 4: Samarbejde og videndeling 
  • Drøft i makkerpar, hvordan I på baggrund af det, som I har lært på modulet kan samarbejde og videndele med kolleger omkring anvendelse af digitale teknologier i undervisnings- og læreprocesser
  • Skriv disse bud på jeres blogs
En kollega har stor udfordring i faget plast.
Eleverne står i kø for at få hjælp til både betjening, indkøring, formskift med mere, på en gang.
Resultatet af det er at han styrte rundt, holder ikke rigtig pause osv. på grund af at eleverne hiver og flår i ham.

Et bud på dette, kunne være at lave instruktioner i punktform i f.eks. google docs til følgende:

  • Betjeningsvejledning (simpel) til hver maskine
  • Instruktion i hvordan man laver formskift
  • Instruktion i formsikring
  • Instruktion i punktform til indkøring i f.eks. google docs, der kan deles online ved hjælp af QR-koder.
Fordele:
  • kan deles online ved hjælp af QR-koder.
  • På den måde kan de ændres/opdateres løbende og de samme QR-koder kan bruges, f.eks. ved maskinen de skal lave det på.
  • Frigøre lære-recourser og elever får mere praktisk læring.
Alt dette kunne laves af elever.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar